Integralni hleb Integralni hleb ceca

Koji je hleb najzdraviji, i zašto? Истакнут

Аутор  dec 09, 2016

Naša populacija prednjaci po upotrebi hleba u odnosu na druge evropske zemlje. Osim hleba najpopularnija na listi su razna peciva i testa koja se uglavnom koriste kao najjednostavniji i najekonomičniji obrok, najčešće u toku radnog vremena. Osim stečenih navika u ishrani , izbor potrošača naravno diktira i cena proizvoda . Ovi proizvodi se uglavnom prave od belog brasna koje je najsiromašnije po sastavu proteina,dijetnih vlakana,vitamina B kompleksa, ciji su integralne žitarice izvor. Sa druge strane beli hleb i testa su koncetrat energije poreklom iz ugljenih hidrata I njihovim prekomernim konzumiranjem, pogotovo ako ne postoji ni jedan vid fizicke aktivnosti dolazi do povecanja telesne tezine. Integralni hleb se pravi od mešavina vrsta brašna od različitih vrsta žitarica pa tako u njegov sastav mogu ući ražano, pšenično, ovseno brašno. Kljucna razlika u odnosu na hleb od belog brasna je ta da se integralni hleb pravi od brasna tj. žitarica kojima je očuvano celo zrno.Zrno sadrži tri sloja 1.spoljašnji omotač, cijim se mlevenjem dobijaju mekinje koje imaju najviše vlakana 2. klice koja je je unutrašnji omotač u kome se nalaze hranljive materije i masne kiseline.3. Endosperm je brašnasti unutrašnji sloj Hleb od celog zrna sadrži, pored skroba i rastvorljivih šećera, delove omotača zrna žita. To su celuloza, hemiceluloza i lignin (nesvarljivi ugljenihidrati), poznatiji pod nazivom – vlaknaste materije. Vlakna poseduju mnoge pozitivne nutritivne efekte: – povećavaju intenzitet žvakanja (pljuvačka pomože razgradnju hrane), – produzuju osećaj sitosti, – imaju smirujući efekat na želudačnu kiselinu, – povećavaju aktivnost creva, – utiču na jačanje digestivnih organa – absorbuju toksične materije u crevima, – povećavaju aktivnost rada creva, – skraćuju vreme prolaska hrane kroz digestivni sistem. Brašno sa višim udelom vlakana takođe sadrži i viši udeo vrednih komponenata spoljašnjih slojeva žita, kao što su: – belancevine zrna više vrednosti (sa vitalnim aminokiselinama), – veći udeo vitamina (posebno kompleks vitamina B), – veći sadržaj mineralnih materija Osobe koje bi trebalo u svojoj ishrani najcešće da koriste integralni hleb jesu dijabetičari, srčani bolesnici, osobe koje imaju trajan problem sa opstipacijom varenjem,anemijom, povišenim vrednostima holesterola i triglicerida, gojazni. Sportisti, deca, osobe koje obavljaju tezak fizički posao mogu u svoju ishranu uvrstiti i beli hleb, ali svakako u kombinaciji sa integralnim . Bubrezni bolesnici sa druge strane nejcešće treba da imaju zastubljen beli hleb obzirom na to da integralni obiluje belančevinama u čijem su unosu oni ograničeni. Ove dve vrste hleba su veoma slične po broju kalorija što je pokazatelj da ukoliko se integralni hleb koristi u većoj količini može dovesti do povećanja telesne težine bez obzira na njegov bogat nutritivni sastav.

Остави коментар

Проверите да ли сте унели све потребне информације где је назначено (*). HTML код није дозвољен.

  1. Popularno
  2. Aktuelno
  3. Komentari

 

Kalendar

« Септембар 2019 »
Пон Уто Сре Чет Пет Суб Нед
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30